Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag of antwoord er niet bij dan kunt u altijd contact met ons op nemen, u kunt ons bereiken op 020-445 24 00 van maandag t/m vrijdag 08.30-17.00!


Algemeen

Bij Toplenzen kunt u niet per acceptgiro betalen. Wij hebben de volgende 5 betaalopties voor u: iDEAL, creditcard, Paypal, internetbankieren / overboeking, deelbetaling (vanaf 50%) en eenmalige machtiging.

U kunt de Nationale Contactlens Controlebon inleveren bij meer dan 250 opticiens in Nederland. Klik hier om te bekijken welke opticiens zijn aangesloten bij de Nationale Contactlens Controlebon.

Het is niet verstandig om zomaar andere lenzen te bestellen. Bij contactlenzen is niet alleen de juiste sterkte van belang, maar ook de juiste pasvorm (radius en diameter). Tevens zijn niet alle lensmaterialen voor iedereen even comfortabel. Het is mogelijk dat u klachten krijgt indien u hier geen rekening mee houdt. Het is verstandig om nieuwe lenzen eerst te laten aanmeten bij een opticien, voordat u zomaar andere lenzen bestelt.

Indien u ingelogd bent, kunt u rechtsboven klikken op uw naam. Hier kunt u zaken als postadres, e-mail adres en wachtwoorden wijzigen. Indien u uw wachtwoord bent vergeten, klikt u bij het inloggen op wachtwoord vergeten, u krijgt dat een email met een link. Als u op de link klikt kunt u een nieuw wachtwoord ingeven.    

U kunt bij Toplenzen.nl als service de nieuwsbrief, automatische herinneringen voor het bestellen van nieuwe lenzen en sms-berichten ontvangen. U kunt in uw account aangeven bij mijn gegevens of u hiervan gebruik wenst te maken.

Acuvue kan zowel als 2-weeklens, waarbij de lens iedere avond uitgenomen en gereinigd wordt, en als weeklens, waarbij u de lens dag en nacht draagt, worden gebruikt. Het is aan te raden om Acuvue lenzen als 2-weeklens te dragen, maar volg altijd de aanwijzingen van uw optometrist.

Het materiaal van siliconen hydrogellenzen (ook wel dag en nachtlenzen genoemd) laat extra veel zuurstof naar het hoornvlies door. Hierdoor is het comfort bij lange draagtijden groter. Siliconen hydrogellenzen kunnen na advies van een contactlensspecialist worden gedragen.

Toplenzen.nl heeft geen dure winkellocaties waar het de producten aanbiedt, hiervoor hoeven wij deze kosten niet door te berekenen in de prijzen. Tevens koopt Toplenzen.nl de lenzen in grotere aantallen in, wat zorgt voor scherpe inkoopprijzen.

U krijgt altijd originele producten van ons. Medische producten zoals contactlenzen zijn altijd identiek, ongeacht wie ze verkoopt. Daarom kunt u er zeker van zijn dat u van Toplenzen.nl altijd precies dezelfde contactlenzen krijgt als u bij uw opticien zou krijgen. Ten opzichte van de opticien krijgt u de lenzen echter goedkoper, sneller en gemakkelijker.

Ten eerste bespaart u tijd en moeite. Bij toplenzen.nl kunt u 24/7 gemakkelijk uw lenzen bestellen. Ten tweede bespaart u geld. Toplenzen.nl is tot wel 70% goedkoper dan de opticien.

Acties

De vloeistoffen van de actie zijn speciaal voor zachte contactlenzen.

U hoeft niets te doen indien u gebruik wilt maken van deze actie. Dient u 5 orders boven een bedrag van €45,- te plaatsen.
Indien u dit gedaan heeft zal automatische bij uw 5e order 10% korting van uw totaal bedrag af gaan. 

Bestellingen

De meeste producten zijn uit voorraad leverbaar en indien besteld voor 22:00 uur uur, worden deze dezelfde werkdag verstuurd door PostNL. Wij vertrouwen erop dat jouw bestelling binnen 24 uur wordt afgeleverd door PostNL. Voor de bezorging zijn we echter afhankelijk van de snelheid van PostNL en de stiptheid van de postbode. (binnen Nederland gratis bezorging)! Torische en multifocale lenzen 2 tot 5 werkdagen. Wanneer je pakketje buiten Nederland of België moet worden bezorgd dan gelden aangepaste leveringstijden van post.nl. Indien je zending een track en tracé code heeft wordt deze je via de emial gestuurd.

U kunt als u eerder bij Toplenzen.nl heeft bestelt, uw laatste bestelling kopiëren naar de winkelwagen (geldt voor bestellingen die u ná 1 juli 2009 heeft geplaatst). Indien u in uw account middenboven naar bestellingen gaat, kunt u daar op het blauwe pijltje klikken. De order wordt dan geopend, onderaan de pagina klikt u dan op "op nieuw bestellen".

Indien uw bestelling niet goed is geleverd door Toplenzen.nl, dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Wij geven u een antwoordnummer waar u de verkeerde order kosteloos naar toe kunt sturen. Wij zullen vervolgens zorgen dat u de juiste bestelling zo spoedig mogelijk ontvangt.

Indien u uw bestelling niet goed heeft doorgegeven aan Toplenzen.nl, dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Wij geven u een antwoordnummer waar u de verkeerde order kosteloos naartoe kunt sturen. Wij zullen vervolgens zorgen dat u de juiste bestelling zo spoedig mogelijk ontvangt.

Het kan zijn dat uw bestelling van dermate grote omvang is, dat de bestelling in meerdere pakketten wordt verzonden. Uit ervaring blijkt dat de kans bestaat dat een van de pakketten een dag later aankomt. Indien u vloeistoffen bestelt die niet door de brievenbus kunnen, worden deze u per pakketpost aangeboden. Het is dan tevens mogelijk dat uw bestelling niet in één keer bij u aankomt.

Bij Toplenzen kunt u uw bestelling binnen 14 dagen (na verzenddatum) kosteloos ruilen. De voorwaarde is echter wel dat de verpakkingen van de artikelen voor zover redelijkerwijs mogelijk ongeopend, onbeschadigd en onbeschreven zijn gebleven. Torische lenzen, kleurlenzen, bifocale lenzen en leeslenzen hebben wij namelijk niet op voorraad en worden teruggestuurd naar de fabrikant. De fabrikant eist op hun beurt tevens ongeopende, onbeschadigde en onbeschreven verpakkingen retour. Wij vragen u vriendelijk om eerst contact op te nemen met onze klantenservice, voordat u de lenzen retour stuurt. meer informatie vind u hier: toplenzen.nl/retourneren/

Bij Toplenzen kunt u binnen 14 dagen na ontvangst de overeenkomst herroepen. De voorwaarde is echter wel dat de verpakkingen van de artikelen voor zover redelijkerwijs mogelijk ongeopend, onbeschadigd en onbeschreven zijn gebleven. Torische lenzen, kleurlenzen, bifocale lenzen en leeslenzen hebben wij namelijk niet op voorraad en worden teruggestuurd naar de fabrikant. De fabrikant eist op hun beurt tevens ongeopende, onbeschadigde en onbeschreven verpakkingen retour. Wij vragen u vriendelijk om eerst contact op te nemen met onze klantenservice, voordat u de lenzen retour stuurt. via deze link kunt alle informatie vinden: (https://toplenzen.nl/retourneren/)

U kunt eenvoudig een bestelling bij ons plaatsen op de website, u kunt dit doen zonder een account aan te maken of u kiest er voor om wel een account aan te maken. Het bestel proces hebben wij voor u zo simpel mogelijk gehouden. U kiest uw producten op de website en plaatst deze in het winkelwagentje. Hier na volgt het traject om uw gegevens in te vullen. na dat u dit gedaan heeft kunt u kiezen uit verschillende betaal opties. Na dat u de order betaald heeft, gaan wij uw order in behandeling nemen. Afhankelijk van de voorraad status van uw order zullen wij uw order zo snel mogelijk aan u uitveleveren.              

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen inhoudelijk binnen 14 dagen reageren. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen via het Europees ODR Platvorm via https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

"Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/.